Een klacht indienen
Bent u niet geheel tevreden over het verloop van uw rit ?
IN BRUSSEL :
Ondervond u een probleem in een taxi van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ?
Klick op volgende link en vul alle gegevens in : http://www.brusselstaxi.be/nl/klacht
Enkele tips
Al je in een taxi stapt, controleer dan ALTIJD of de chauffeur de taximeter aanschakelt bij het begin van de rit.
Controleer na de rit, voor je de taxi verlaat, ALTIJD of de chauffeur je een gedrukt (en geen handgeschreven) ontvangstbewijs overhandigt. Dat is een verplichting die de taxichauffeur moet nakomen!
Op dit ticket staan het identificatienummer van de taxi, de gegevens over je rit en het groene telefoonnummer van het Gewest waar je terecht kunt bij het verlies of het vinden van voorwerpen aan boord van de taxi of wanneer je taxirit slecht is verlopen en je een klacht wenst in te dienen.
Als een rit wordt geweigerd, noteer dan het uit 4 cijfers bestaande identificatienummer van de taxi dat je aantreft op een rechthoekig plaatje op de schokdemper vooraan rechts en op de achtervleugels van de wagen. Dit identificatienummer staat ook op twee welbepaalde plaatsen binnen in het voertuig:
op de achterzijde van één van de hoofdsteunen, op de tariefaffiche;
op een plaatje dat bevestigd is op het dashboard van het voertuig.
Dit nummer kan nuttig zijn om de taxi te identificeren bij het Gewest, in het geval een klacht wordt ingediend.
IN VLAANDEREN/WALLONIE :
U kan best bij de lokale politie van de gemeente waar u bent ingestapt een klacht indienen.
Ziehier een lijst van de Vlaamse gemeenten met bijhorende coördinaten.
Ziehier een lijst van de Waalse gemeenten met bijhorende coördinaten
Voor de luchthaven van Zaventem : contacteer de luchthavenpolitie die permanent bereikbaar is op het centraal telefoonnummer : +32 2 709 66 66
Een verloren voorwerp ?
IN BRUSSEL :
Bent u in een moment van afleiding uw mobiele telefoon of om het even welk ander voorwerp in een Brusselse taxi vergeten ?
Bent u een Brusselse taxichauffeur en vond u een voorwerp dat iemand in uw taxi kwijtraakte ?
Vul dan dit formulier in.
IN VLAANDEREN/WALLONIE :
Voorwerpen die U verliest in de taxi worden in principe door de chauffeur na het einde van zijn dienst steeds afgegeven op de taxicentrale.
Mocht de chauffeur niets gevonden hebben, dan is er nog steeds de onderhoudsploeg die de wagens dagelijks reinigt.
Reageer zo snel mogelijk en tracht een correct vertrekadres te geven. Het is dan gemakkelijker de chauffeur die U vervoerd heeft snel terug te vinden.
Contacteer rechtstreeks de taxicentrale of het taxibedrijf of de taxichauffeur.