GTL-TAXI
Nationale Groepering van Ondernemingen met Taxi- en Locatievoertuigen met chauffeur

Voordelen

Taxi! De sector die komt als geroepen!

De Belgische taxisector is een bedrijfstak die als geroepen komt! Bij de aanhoudende discussie over het mobiliteitsbeleid -voor het invullen van de vervoersgaatjes tussen wonen, werk en recreatie; voor die tussen privé-auto, fiets, trein, metro, tram en bus, is er geen andere sector die flexibiliteit paart aan vrijwel onmiddellijke beschikbaarheid, aan traditioneel vakmanschap, inventiviteit en (financiële) zelfstandigheid. Geen sector die er zo aan gewend is alleen te komen..... wanneer geroepen!

Flexibiliteit, beschikbaarheid, vakmanschap, inventiviteit, zelfstandigheid .... Dat zijn de steekwoorden voor de particuliere personenvervoerders bij uitstek, de Belgische taxisector: 2.078 taxi- en 180 locatieautobedrijven, 4.000 taxi's en achtpersoons-taxibusjes , ruim 300 locatieauto's, 5.000 goedopgeleide taxichauffeurs die elk jaar in 21.600.000 ritten ruim 35 miljoen passagiers vervoeren, en zo per taxi gemiddeld 75.000 km en per locatieauto 10 a 15.000 km op de klok zetten - gestuurd en bewaakt door ruim 40 taxicentrales die dag en nacht, week-in week-uit in touw zijn met gekwalificeerd personeel.....

Voor elk kleinschalig vervoersprobleem biedt de taxisector een inventieve oplossing ; samen met haar grootschaliger partners kan ze elke mobiliteitsuitdaging de baas.

  • Privé-vervoer . Hiervoor is de taxisector het best bekend. Wanneer het openbaar vervoer nog niet of niet meer rijdt, is er altijd de taxi. Is de eigen wagen niet beschikbaar, of klemt de tijd - de taxi is slechts een telefoontje ver weg! Is spoed geboden, ontbreekt de plaatselijke kennis... de taxi! Zelfs voor de toerist die maar weinig tijd heeft om België te leren kennen biedt de taxi met zijn gespecialiseerde, in toeristische rondritten geschoolde chauffeurs, een uitkomst!

  • Bedrijfsvervoer . Niet alleen op toeristisch vervoer zijn de Belgische taxichauffeurs getraind, ook hebben ze een aanvullende vorming ondergaan op sociale vaardigheden. Er zijn dus geen betere partners om relaties op station of luchthaven te begroeten of medewerkers van bedrijven elke dag veilig en efficiënt te vervoeren. Belgische taxi's zijn niet alleen regelmatige gasten op de grote stations in ons land, op Brussel Nationaal, Antwerpen en Charleroi, maar zijn ook regelmatig te vinden op Parijs Charles de Gaulle, Amsterdam Airport Schiphol, Duesseldorf, Koeln/Bonn....

  • Vervoer voor scholen en instellingen . Meer dan in het buitenland houden scholen en instellingen in België een eigen voertuigpark aan. Voor bijzondere ritten of om de piekbelasting op te vangen is er altijd een gespecialiseerd taxibedrijf met taxi's en (al dan niet voor rolstoelvervoer aangepaste) taxibusjes in de buurt.

  • Vervoer van mensen met een mobiliteitshandicap is een specialiteit van de taxisector. Onder de Belgische taxibedrijven zijn er een aantal dat zich heeft gespecialiseerd op het vervoer van ouderen -bijvoorbeeld voor bezoeken aan medische instellingen- en mensen met een mobiliteitshandicap. Niet alleen is het rijdend materieel speciaal aangepast, ook de chauffeurs zijn speciaal opgeleid in het bieden van maximale service aan deze klantengroep.

  • Partner van het openbaar vervoer . Net als in de ons omringende landen ziet de Belgische taxisector zich als complement, als partner van het openbaar vervoer. Een Limburgs belbusproject dat door taxibedrijven wordt gereden, is daarvan een mooi voorbeeld. Zodra het op de mobiliteitsmarkt om kleine vervoersstromen gaat, is de taxisector de aangewezen gesprekspartner.

Flexibiliteit, beschikbaarheid, vakmanschap, inventiviteit, zelfstandigheid.... De taxi komt altijd als geroepen - het is de meest flexibele vorm van personenvervoer die we hebben in België, 7 dagen op 7, 24 uur op 24. Met getrainde en gekwalificeerde medewerkers - met vier- en achtpersoons voertuigen, met speciaal aangepast materieel.

Top