GTL-TAXI
Nationale Groepering van Ondernemingen met Taxi- en Locatievoertuigen met chauffeur

5-4-2018 - Taxi & Mobility Update “Who drives tomorrow's mobility ?”– Leden van GTL zijn gratis uitgenodigd!

Internationale taxi-conferentie (volledig in het Engels) op 19 en 20 april in Brussel met speciale aandacht voor  ‘Access to the market’ – ‘Toegang tot de markt’ 

 

 

‘Access to the market’ – ‘Toegang tot de markt’ is de ondertitel van de derde Taxi & Mobility Update die op 19 en 20 april in Brussel wordt gehouden (de zesde aflevering in totaal van een conferentie die ooit in Amsterdam startte). Op de markt tussen de ‘klassieke’ taxi en het reguliere openbaar vervoer wordt het drukker en drukker.Diverse nieuwe partijen wurmen zich in die markt. En heeft de taxisector daar wel een goed antwoord op?

GTL is met de IRU een van de organisatiepartners van dit jaarlijkse internationale en Engelstalige congres dat in het Van der Valk Airport Hotel Brussels – aan de Brusselse Ring in Diegem - wordt gehouden. Ook met de trein is de conferentie gemakkelijk bereikbaar: de stations Diegem en Brussels Airport zijn vlakbij.

Ook dit jaar staat het congres op 19 en 20 april bol van de actualiteit. Na anderhalve dag bent u weer helemaal bij!

Leden van de GTL zijn natuurlijk van harte welkom en hebben gratis toegang:

Meld u hier aan (is verplicht om te kunnen deelnemen)

Download hier het programma van Taxi & Mobility Update 2018

Wat vindt u op deze conferentie: uit verschillende Europese landen (maar ook uit bijvoorbeeld de VS en Canada) komen taxi-ondernemers, maar ook politici, autoriteiten, vergunningverleners, vertegenwoordigers van taxi-, huurauto-, bus- en OV-organisaties, consultants, vakbondsvertegenwoordigers, mobiliteitsexperts en andere belanghebbenden naar het Van der Valk Hotel voor anderhalve dag intensief netwerken.

Een greep uit het programma:

Op de eerste dag (19 april)

Meteen om 09.30 uurgeeft Shwetha Surender, mobiliteitsexpert van de gerenommeerde Londense consultants Frost & Sullivan in haar keynote speech een fascinerend overzicht van de laatste (mega)trends in de mobiliteitssector. Wat doen al die grote automerken ineens op de mobiliteitsmarkt?

Onder leiding van moderator en MaaS-specialist Richard Harris (ERTICO) schijnt Caroline Cerfontaine (van de wereld OV-organisatie UITP), haar licht op de toekomst van het taxivervoer, het openbaar vervoer en de individuele mobiliteit. Vervult het openbaar vervoer de leidende rol in de mobiliteit van morgen?Of is dat juist de taxisector, dat nog heel wat troeven in de stedelijke mobiliteit heeft, zoals Yann Ricordel van Taxis4SmartCities en de Parijse taxi-gigant G7 iets later illustreert. En ook wanneer het over autonoom en connected vervoergaat, legt expert Alwin Bakker uit, staat de taxisector niet buitenspel. IRU’s Projects-afdeling, zo vertelt Gorazde Marinic, is al enige tijd bezig met taxi-experimenten in het kader van Mobility as a Service (MaaS).   

Natuurlijk komt ook het ‘Uber-oordeel’ van het Europese Hof van Justitie aan bod (en via advocaat Herwig Kollar de juridische veldslagen die in Duitsland inmiddels werden uitgevochten). Dit naast de elektromobiliteit, die in de taxisector wereldwijd steeds belangrijker wordt. We belichten hoe die elektromobiliteit in de Amsterdamse praktijk werkt en hoe twee leveranciers daarop inspelen.

De conferentie heeft de Belgische primeur van de nieuwste elektrische Londense TX-taxi van LEVCen van het elektrische midibusje E-Jest van Karsan.

Met het oog op de WK Voetbal in Rusland werden twee Russische gastsprekers uitgenodigd: we kijken met Dina Goryacheva naar de rol die de taxi’s bij dat WK spelen en met Irina Zaripova hoe het staat met de nieuwe taxiregulering in Rusland.  

Dat is de opmaat voor de discussie over de Londense regulering vanuit het oogpunt van de vergunningverlener (Helen Chapman, TfL) en de taxisector (Steve McNamara, LTDA). En tegelijk met de Brusselse reguleringsproblematiek (door Pascal Smet), komen ook de recente problemen in Amsterdam aan bod. Een invitatie aan de Vlaamse overheid over haar plannen voor bezoldigd personenvervoer is nog open.    

Tijd om te netwerken – en de Londense taxi en het Turkse midibusje te bezichtigen - is er ook ruimschoots.

De eerste dag eindigt met een lopend netwerkbuffe

Dag 2 (20 april)

De dag start met een overzicht van de vorige dag en een uitgebreide discussie over de toekomstige rol van de taxisector, nieuwe mobiliteitsconcepten en vergunningverlening. In de Round Table nemen een groot aantal specialisten uit de Europese taxisector zitting.

Om 13.00 uur op vrijdag bent u weer helemaal bij en is er tijd om nog even na te praten bij de lunch.      

U bent van harte welkom als GTL-lid! 

Hier vindt u het volledige programma

Hier kunt u zich (gratis) inschrijven

 

Top