GTL-TAXI
Nationale Groepering van Ondernemingen met Taxi- en Locatievoertuigen met chauffeur

23-11-2016 - Met tablets uitgeruste taxi’s rijden in Brussel-Zaventem

De nieuwe service, in samenwerking met de start-up Mediatrip, wil de taxi modern imago geven en toerisme in Brussel en België promoten

 

Sinds 16 november 2016 stellen 25 voertuigen van de taxivloot van Autolux tablets met aanraakscherm ter beschikking van hun passagiers. Daarvoor werd een partnerschap afgesloten met de Brusselse start-up Mediatrip die de taxivoertuigen voorziet van een volkomen nieuwe applicatie die gebruik maakt van tablets met aanraakscherm. Autolux en Mediatrip willen hiermee helpen om het toerisme in Brussel en België een nieuwe dynamiek te geven.

De passagiers zullen Mediatrip-applicatie praktische informatie en nuttige adressen kunnen vinden, het recentste nieuws kunnen doorlopen, de laatste ontwikkelingen op de beurs volgen, het plan van het Brussels openbaar vervoer raadplegen of uitgaansgelegenheden en activiteiten in de stad van bestemming ontdekken. En dit volledig gratis.

Van taxichauffeurs wordt steeds meer verwacht dat ze advies geven en als gids fungeren. Door de aanwezigheid van tablets met aanraakscherm en Mediatrip in de auto’s wordt aan de klanten nu ook een bijkomende service geleverd. De service, beschikbaar in 3 talen (andere talen zullen later volgen), is in het bijzonder bedoeld om het verblijf van buitenlandse bezoekers in België te vergemakkelijken.

Een eerste positief contact met België

Mediatrip, dat onder meer visit.brussels onder zijn partners mag rekenen, zal in een eerste fase gericht zijn tot toeristen die landen in Brussels Airport. Voor de meeste toeristen die in de luchthaven aankomen, is de taxi het eerste contact met België en de passagiers brengen gemiddeld 25 à 30 minuten door in een taxi. Die tijd wordt benut om hen een eerste toeristische informatie over België en Brussel te verstrekken.

Hoewel in een eerste fase 25 voertuigen met tablets uitgerust werden, wil het taxibedrijf op termijn al zijn auto’s ervan voorzien. Het doel van Autolux en Mediatrip is om de applicatie regelmatig te doen evolueren op basis van de vragen van de klanten. Tijdens de eerste maanden van het gebruik van de dienst zal duidelijker worden welk type informatie de passagiers het meeste interesseert.

Het partnerschap met Mediatrip bevat geen exclusiviteitsclausule aangezien Autolux hoopt dat andere spelers van de taxisector dezelfde service aan hun passagiers zullen aanbieden.

Top